Contentmarketing is klanten binden met relevante content met als doel...

 

 

  • ...uw klant in zijn behoefte te voorzien...
  • ...om vervolgens uw verkopen te verhogen...
  • ...of meer leads te genereren...
  • ...omzet verhogen.

 

Onze content marketing diensten. Geen contracten en we starten morgen als u dat wilt.

199,-

per maand ex. BTW
Contentplanning 1 maand

2

artikelen per maand van 300 woorden
1 correctieronde per blog
Publicatie in het systeem

349,-

per maand ex. BTW
Contentplanning 1 maand

4

artikelen per maand van 300 woorden
1 correctieronde per blog
Publicatie in het systeem

Aanbieding:

eerste artikel gratis

699,-

per maand ex. BTW
Contentplanning 1 maand

8

artikelen per maand van 300 woorden
1 correctieronde per blog
Publicatie in het systeem

Aanbieding:

eerste artikel gratis

?

in overleg

Effectieve contentmarketing houdt de aandacht vast!

 

Internet gebruikers zijn de afgelopen jaren gewend geraakt aan het vinden van antwoorden. Contentmarketing wordt ingezet om uw klant te helpen deze antwoorden te vinden met betrekking tot uw product of dienst. Uw klant leert hoe uw product, dienst of organisatie zijn probleem kan oplossen.

 

Zonder relevante content koopt uw klant niet.

 

Uw klanten hebben content nodig om te kunnen besluiten of ze bij u gaan kopen of niet. Contentmarketing gaat er dus om dat u de juiste content, op het juiste moment aan de juiste persoon voorschotelt.

 

Denk maar eens aan uw laatste zoekvraag op internet. U zocht een antwoord. Na het vinden van het antwoord volgde een actie. U belde, mailde of ging verder met uw werk. In ieder geval werd u in uw behoefte voorzien om uw zoekactie te kunnen staken. En als u nu niet gekocht heeft, maar in de toekomst hierop terugkomt, dan zal u waarschijnlijk weer aan deze content denken.

 

Uw klant doet precies hetzelfde. Zorg daarom dat u klant op uw website kan vinden wat hij zoekt.

De meest voorkomende contentmarketing problemen opgelost...

 “Klanten weten niet dat u bestaat.”

Ze weten wel dat u ze uw dienst of product nodig hebben, maar weten u niet te vinden. Om ontdekt te worden moet u content maken die uw klant boeit!.

“Klanten zijn ongeschoold!”

Vaak hebben klanten uw product nodig. Alleen weten ze niet dat uw product of dienst bestaat. Leer hen wat zij nodig hebben.
 

“Klanten kunnen niet beslissen.”

 Een goede klant is een geschoolde klant. Hij weet wat hij wil, maar kan de juiste persoon of bedrijf niet vinden. Het is uw verantwoordelijkheid om hem of haar te overtuigen van uw expertise.

Het contentmarketing proces

1 We bepalen de doelgroep.

 

Als u niet weet voor wie u publiceert kan u ook nooit de aandacht trekken. Samen met u creëren we een profiel van uw gemiddelde klant.

 

2 We onderzoeken de vragen en problemen van uw klanten.

 

We ondervragen uw klanten en alle afdelingen in uw onderneming om helder beeld te krijgen van de problemen van uw klanten. Dit vormt de basis van het content planning.

 

3 We maken een content planning.

 

Aan de hand van de doelgroep analyse en het onderzoek maken we een content plan. Hierin bepalen we:    

 

  • de onderwerpen om over te publiceren.     
  • de keywords (belangrijk voor SEO)     
  • schrijfstijl, op welke manier spreken we uw doelgroep aan.     
  • de auteur.    
  •  het moment dat de content gemaakt wordt     
  • de publicatiedatum     
  • het verspreidingsmedium 

Download hier een contentplanning template.

4 Antwoord geven op de vragen van uw klant.

 

Onze of uw tekstschrijvers starten met het maken van de content. Hierbij ligt de focus op de inhoud en daarna op de zoekmachine optimalisatie. Niet andersom!

 

5 Verspreiden van de antwoorden

 

Wij of uw content managers verspreiden de content via de vooraf gedefinieerde mediums. Denk aan CMS, nieuwsbrief, blogs etc.

 

6 Luisteren naar reacties en antwoorden

 

U gaat het gesprek aan met uw bezoeker. De antwoorden die u heeft gegeven roepen weer nieuwe vragen op. Zo ontstaat er een lange termijn relatie met uw potentiële koper.

 

Contentmarketing vraag? Stel hem aan een ervaren contentmarkerteer.

Ewoud Budding
Ewoud Budding
Creative Director

Ewoud is oprichter van Increatie, webdesigner, bedenker van Apollo CMS en gelooft in contentmarketing als belangrijkste marketing instrument.

Naam
Email
Reactie

Website advies of een idee? Kom naar ons gratis spreekuur!

Eerstkomende plaats: Wanneer het u schikt!

Inschrijven