Terwa

Increatie werd ingehuurd om het corporate image van Terwa te versterken, en om het proces van het aanvragen van offertes te versimpelen.

Terwa

fase 1

Concept & Strategie

seo

Corporate identity

Een gecontroleerde corporate identity is erg belangrijk. Wanneer een bedrijf zichzelf vertegenwoordigd op het internet met een website of in een brochure, beleeft een gebruiker het bedrijf of merk. Onze taak als Increatie was om ervoor te zorgen dat de beleving aansloot bij de kernwaardes van Terwa: Industrieel, kennis, kracht en betrouwbaarheid.

webdesign

Makkelijk offertes aanvragen

Om het eenvoudig te maken om gedetailleerde offertes aan te vragen hebben we de webshop functionaliteit van Apollo Webshop ingezet. Dit zou net zo werken als een normale webshop, enkel houdt deze niet een prijs bij maar alleen offerte aanvragen. Daarnaast brachten we de gehele productcatalogus online zodat er nog maar één centrale plek is met alle actuele informatie.

internet marketing

 Navigatie

Door de grote hoeveelheid content kregen we een ingewikkeld navigatiemodel. Door deze zo consistent mogelijk te houden blijft de website makkelijk navigeerbaar.



 Related products

Om de gebruiksvriendelijke sfeer te behouden helpen we bezoekers met verwijzingen naar gerelateerde producten.



 Tabellen

De producten van Terwa hebben veel eigenschappen. Daarom hebben we ervoor gezorgd dat de technische documentatie, visueel en tekstueel aanwezig zijn op de pagina.


Daarnaast bedachten we een manier om dit eenvoudige navigeerbaar en tegelijkertijd bestelbaar te maken. Bekijk de werking live.

webdesign

fase 2

Webdesign

De eerste indrukken van een bezoeker op een website zijn zeer belangrijk. Deze eerste impressies bepalen of een potentiële klant geïnteresseerd is en op de website blijft of binnen een seconde of twee weg is. Het omschreven corporate image moet daarom ook goed in het design terugkomen.

webdesign

Vertalen van de huisstijl

De strakke rechte lijnen en de sterke rode kleur van het logo werden gebruikt als vertrekpunt van de stijl van de website. Een opvallende rode balk werd als navigatiebalk gebruikt.

webdesign

Door deze balk brachten we rust in de gehele compositie en trekt de aandacht naar de navigatie. Vervolgens werden veel witten en lichte grijzen gebruikt om een consistent design te creëren die de professionele, serieuze corporate identity vertaalt.

webdesign

Call to Actions

Een goede website is een website waar een gebruiker intuïtief doorheen navigeert.


Om de corporate identity te behouden werd het gebruik van extravagante knoppen uitgesloten. De CTA’s kregen een rustig design met een zachte kleur om op te vallen.


webdesign

fase 3

Webdevelopment

Winkelmandje

Het winkelwagentje werd ontworpen om zo intuïtief mogelijk gebruikt te worden.De gebruiker wordt aan zijn hand meegnomen bij het aanvragen van een offerte. Zo weet een gebruiker in welke fase hij zich bevindt en welke stappen hij nog moet doorlopen.



content marketing
internet marketing

Cursor invoerveld

Met gebruiksvriendelijkheid in ons achterhoofd, vonden we een oplossing voor het selecteren van producten en het aanpassen van hun kwantiteit in het winkelmandje. Met deze methode kun je een tekstveld aanklikken, en gemakkelijk een getal invullen, zonder dat je handmatig de waardes moet updaten.


internet marketing

Lead Management

Met het Lead Management component van Apollo Customer Relationship wordt lead management kinderspel. De software organiseert automatisch binnenkomende leads, en helpt bij de stappen die gemaakt moeten worden om leads tot klanten te vormen. Daarnaast is het management van een onderneming in staat om op vertegenwoordiger / agent niveau te controleren welke leads tot een sale komen en waarom.

internet marketing

Regelgeving

Voor iedere klant worden regels opgesteld voor het gebruik van content. We maken duidelijk welke content waar komt, hoe lang deze mag zijn,(zorgen er ook voor dat er niet meer ingevoerd kan worden dan mag) de grote van ingevoerde foto’s (aanpasbaar in Apollo CMS) en meer.

content marketing

ASPX

Het ontsluiten van de productcatalogus werd niet alleen op de website doorgevoerd, maar ook in het Apollo CMS. Per product zijn de productspecifieke eigenschappen ingesteld en kan Terwa zonder verder technische kennis eenvoudig de producten toevoegen of aanpassen. Daarnaast kunnen technische tekeningen, productfotografie en gerelateerde producten eenvoudig toegevoegd worden aan een product. Terwa is hiermee in staat om zijn catalogus eenvoudig online mee te zetten en de gebruiker ook up-to-date te houden van de laatste wijzigingen in de catalogus.