JRSmakelaars.nl

Voor JRS Makelaars bouwden wij een nieuwe website met alle aandacht voor leadgeneratie.

JRS Makelaars website

fase 1

Strategie en Wireframing

makelaars website header

Grondig onderzoek is cruciaal voor het maken van een functionele website die de doelstellingen van de opdrachtgever optimaal behaalt. Zo hebben we, onder andere, de online competitie van gelijkaardige websites geanalyseerd, het surfgedrag van bezoekers onderzocht en een uitgebreid SEO rapport gemaakt.

Zoek en vind


Het doel van de nieuw te maken website was om de gebruikers zo intuïtief mogelijk door de website te laten navigeren. JRS Makelaars heeft een groot aanbod aan woningen. Daarom was het belangrijk om snel het aanbod te kunnen doorzoeken. De Apollo CMS filter methode werd toegepast om meer relevante zoekresultaten te ontvangen. Zo kan men nu filteren op de soort woning, plaats en prijsklasse. Vervolgens kan de gebruiker zoekresultaten verder doorfilteren op andere, meer specifieke kenmerken van een woning.

zoekfunctie JRS Makelaars website

Onderscheid tussen doelgroepen


JRS Makelaars handelt niet enkel in woningen voor particulieren, maar ook in gebouwen voor bedrijven. In plaats van alle woningen bij elkaar te voegen hebben we de website in tweeën verdeeld. Het particuliere gedeelte is voor kopers en verkopers van huizen, en het bedrijfsmatige deel bevat enkel gebouwen voor de zakelijke markt. Dit onderscheid maakt het makkelijker voor de bezoekers om te vinden wat ze zoeken. Bovendien zorgt dit ook voor onderscheid tussen de content, waardoor deze veel meer doelgerichter ingezet worden.


JRS makelaars zakelijk

Eenvoudig contact leggen


Om de hoeveelheid leads en klantbeleving te verhogen hebben we ervoor gekozen om een contactveld te creëren waarin we op een proactieve manier met de gebruiker omgaan. Bezoekers kunnen makkelijk en vrijblijvend een vraag achter laten, of ze kunnen kiezen om teruggebeld te worden. Beide contactvelden hebben slechts een email adres of een telefoonnummer nodig. Door zo weinig mogelijk invoervelden te gebruiken houden we de drempel om contact op te nemen laag.


JRS Makelaars contact

fase 2

Webdesign

Call to action


Een goede website is een website waar de gebruiker moeiteloos en intuitief kan navigeren om uiteindelijk zijn doel te bereiken.


Call to Action knoppen werken optimaal in combinatie met een opvallende vormgeving. Daarom kleurden we de CTA’s met de complementaire kleur van de hoofdkleur.

makelaars call to action

De gebruiker wil overzicht


Zodat gebruikers makkelijker kunnen vinden wat ze zoeken, hebben we een overzichtelijke weergave van woningen ontworpen. In één oogopslag zijn de eerste selectiefactoren prijs, locatie, woonoppervlakte en adres zichtbaar. Visueel tonen we ook snel de beschikbaarheid van de woningen.


Makelaars overzicht

Webdesign resultaat

JRS makelaars webdesign

fase 3

Wedevelopment

Overzicht op kaart

De focus van JRS Makelaars ligt in Haarlem en omgeving. We hebben Google Maps gekoppeld met de database van JRS zodat de gebruiker op een overzichtelijke wijze al hun aanbod op de kaart ziet.

JRS Makelaars kaart weergave

Google maps en streetview implementatie


Elke woning op de website kan je bekijken door de ogen van Google Streetview. Dit geeft de gebuiker de mogelijkheid om de straat en omgeving te verkennen. Daarnaast voegden we ook een kaart toe die alle andere JRS huizen in de buurt weergeeft.

JRS Makelaars maps integratie