Google test met hotelprijzen

23 Maart 2010
0
 

Google is begonnen met een test om hotelprijzen in kaart te brengen en zo een stap te zetten in de hotelbranche. Google is vaak de eerste stop voor reizigers als ze op zoek zijn naar een hotel. Als je in Google Maps ‘Hotels New York’ intypt krijg je op dit moment een overzicht van de hotels in New York. Daar gaat een extra feature bijkomen. Na het vinden van hotels kan er straks een begindatum en aantal nachten aan worden gegeven. Er verschijnt vervolgens bij elke hotel een prijs. Deze prijs wordt opgezocht bij verschillende aanbieders(Expedia, Booking.com, Priceline,etc...). Je kunt ook de prijzen van meerdere aanbieders bekijken.  Jammer genoeg doen ze deze test enkel nog met geselecteerde partners en is het ook alleen zichtbaar voor een klein publiek.


De prijs van een hotel zal niet meegewogen worden in de relevantie van de gevonden hotels, de locatie blijft vooralsnog het belangrijkst.  Google wordt dus een hotels-vertical, maar wat is de volgende stap? Worden de aanbieders van hotels straks buiten spel gezet? En zullen hotels dan gaan betalen voor een hogere plek(net zoals nu met Ads)?
 

Vincent Fabris
Vincent Fabris

Technisch Directeur

Vincent leest graag en heeft een passie voor techniek. Als technisch directeur is hij steeds op zoek naar technologisch hoogstandjes om Apollo CMS te verbeteren.






Reacties
0
Reageren
Naam
Email
Reactie

Website advies of een idee? Kom naar ons gratis spreekuur!

Eerstkomende plaats: Wanneer het u schikt!

Inschrijven