Hyves als bedrijfsblog

17 December 2008
0
 

Regelmatig krijg ik de vraag wat de waarde van social media is, of eigenlijk duidelijker gezegd… Wat heb ik aan bijvoorbeeld een hyves pagina voor mijn bedrijf en hoe kan ik het gebruiken om business te genereren.

Mijn hyves vrienden zijn belangrijk.

Naar mijn mening heb je niets aan 1000 vrienden op je hyves. Persoonlijk of voor je bedrijf. Bedrijfs / zakenrelaties zijn niet anders vriendschappelijke relaties. Het gaat erom of je echt iets voor iemand betekend . Ben je slechts een profielfoto met een nummer, of heb je daadwerkelijk iets ‘echts` met deze persoon of dit bedrijf. Met `echt` bedoel ik of je zakelijk gezien ooit iets voor elkaar hebt betekend, elkaar kent van een bepaalde gelegenheid of iets deelt op een bepaalde manier. De mensen waar je echt iets voor hebt betekend hebben een veel hoger attentieniveau wanneer zij een boodschap van jouw krijgen. Dus domweg iedereen platspammen met van alles en nog wat helpt niet om je product of dienst onder de aandacht te krijgen. Maak je boodschap persoonlijk en doelgericht.

Wat te doen: Wees je bewust van de "echtheid" van je contacten en gebruik dit kanaal om hen te benaderen.

Start met bloggen.

Vertel over je bezigheden op je hyves blog. De mensen die het menen en echt geïnteresseerd zijn zullen de dialoog met je aangaan. Jouw blog is de plek waar je input kan krijgen van de markt. Je doelgroep kan je, via dat middel, antwoord geven over jouw vragen. Mensen voelen minder drempels om iets tegen je te zeggen en je kan er allebei van leren. Belangrijk is dat je de kwaliteit van het gesprek hoog houdt. Blijf zelf goed inhoudelijk reageren op de reacties van anderen. Daarnaast is de frequentie van het plaatsen van blogs ook erg belangrijk. Om de aandacht te behouden luidt ons advies: "minimaal twee keer per week publiceren".

Wat te doen: Blog met een constante frequentie, schrijf met passie en wees alert op de kwaliteit van de content.

Gebruik de agenda.

Laat zien waar en wanneer je iets te doen hebt. Ook dit schept een beeld bij de doelgroep van waar jullie bezigheden. En deze kan je dan weer gebruiken als input voor je blog.

Dit zijn eigenlijk de drie belangrijkste ideeën van ons over een hyves profiel. Wellicht hebben jullie nog aanvullingen. Laat ze horen!

Vincent Fabris
Vincent Fabris

Technisch Directeur

Vincent leest graag en heeft een passie voor techniek. Als technisch directeur is hij steeds op zoek naar technologisch hoogstandjes om Apollo CMS te verbeteren.






Reacties
0
Reageren
Naam
Email
Reactie

Website advies of een idee? Kom naar ons gratis spreekuur!

Eerstkomende plaats: Wanneer het u schikt!

Inschrijven