Twitter: To do or not to do?

10 Januari 2008
0
 
De afgelopen week heb ik me ingelezen en geëxperimenteerd met Twitter. In dit artikel beschrijf ik mijn beleving met Twitter en hoe het ingezet kan worden voor corporate of persoonlijke branding.

Wat is Twitter? Twitter is een dienst voor iedereen die wil communiceren en op de hoogte wil blijven van iemand anders zijn belevingen door één simpele vraag te beantwoorden: Wat ben je aan het doen?

Waar te gebruiken? Twitter is zowel op het internet als voor mobiel beschikbaar.

Mijn beleving met Twitter.
Twitter is intiem: Door iemand via Twitter te volgen heb je het idee dat je heel erg dicht in iemand z`n leven komt. Je krijgt gedetailleerde informatie (tweets) over de bezigheden van deze persoon.

Twitter beheerst het dagelijks leven: Net als veel andere sociale community `s draait alles om jouw persoonlijke branding. Wat doe ik, wat vinden anderen daarvan, doe ik nog mee etc.

Twitter is leuk: Door een account aan te maken kan je zomaar de dagelijkse beslommeringen van een willekeurig persoon gaan volgen. Iets dat volledig tegen de natuurlijke bescherming van ons privéleven in gaat.

Hoe kan je Twitter gebruiken als bedrijf:

Meer Increatie Twitter videos. Klik hier

  1. Om campagne te voeren (Zie John Edwards video)
  2. Je hebt een nieuw product en wil daar een mening over hebben. Plaats een tweet en inventariseer de reacties van mensen.
  3. Op zoek naar een specialist in een bepaald vakgebied. Tweet en gebruikers helpen je met het zoeken naar de juiste persoon.
  4. Wil je dat je website meer aandacht krijgt? Tweet je URL in combinatie met de juiste tekst en mensen zullen op je website gaan kijken.
  5. Op dit moment is Twitter een dienst die vooral gebruikt door internet pioniers. Wanneer je op zoek bent naar een skoop of alternatief nieuws kan je hier nog wel eens leuke dingen tegen komen.
  6. Je kan het inzetten om te netwerken met mensen uit dezelfde branche.
  7. Project management. Houd je projectgroep op de hoogte via jullie project Twitter.
  8. Organisaties van festivals of evenementen. Tweet je bezoekers over gebeurtenissen voor, tijdens of na het festival.
  9. Aanbiedingen doen via Twitter. Alleen als je aangesloten bent op de X Twitter krijg je een bepaalde privileges.
  10. Tweet mensen binnen een bedrijf zodat ze op de hoogte van het laatste nieuws.
  11. Kennis management: Tweet specifieke vragen aan een specifieke groep.

    Twitter in je persoonlijke leven:
  12. Tijd management: Je wil weten hoe je je dag invult. Tweet je bezigheden en kijk ze eens terug.
  13. Persoonlijke branding: Tweet je bezigheden en mensen zullen het volgen. De perceptie van jouw tweets wordt de manier waarop anderen naar je kijken. Denk aan Hyves, Facebook etc.
  14. Makkelijk afspraken maken. Je bent op een plek en hebt zin om even iets te drinken met iemand uit je sociale omgeving. Tweet je locatie etc…

Twitter is een interessante ontwikkeling. Ik geloof dat het groot wordt en dat veel van de mensen die nu sceptisch zijn over een jaar of twee allemaal aan het Twitteren zijn. Waarom? iPhone, Mobile internet, Web 3.0, Android. Het is simpel, actueel en overal beschikbaar.



Oh ja, als je het leuk vindt, dit is onze Twitter. En deze Twitter gaat over een paar weken heel erg actief gebruikt worden. Tot op Twitter!

Twitter URL`S:


Zoeken op Twitter met Terraminds
Twitter de hele dag in beeld met Snitter


Volgende blog: Vincent over zoekmachine optimalisatie.

Vincent Fabris
Vincent Fabris

Technisch Directeur

Vincent leest graag en heeft een passie voor techniek. Als technisch directeur is hij steeds op zoek naar technologisch hoogstandjes om Apollo CMS te verbeteren.






Reacties
0
Reageren
Naam
Email
Reactie

Website advies of een idee? Kom naar ons gratis spreekuur!

Eerstkomende plaats: Wanneer het u schikt!

Inschrijven