Content is king, de publicist de almachtige.

1 Augustus 2012
0
Content is king - Bill Gates
 

Content is king, sprak Bill Gates op 1 maart 1996 in zijn befaamde speech. Deze woorden zijn vaak herhaald maar nog steeds niet doorgedrongen tot een groot deel van het Nederlandse bedrijfsleven. Daarom zegt ik: “Content is king, maar de publicist de almachtige! “ Want wie niet publiceert zal nooit gevonden worden. De internet gebruiker wordt wijzer, sneller, slimmer en weet vaak al meer dan de gemiddelde helpdesk medewerker. Vraag u zelf maar eens af wanneer u voor het laatst de telefoon heeft gepakt om een vraag te stellen aan een bedrijf. Negen van de 10 keer zoekt u eerst op internet. Is het niet de informatie, dan is het wel het telefoonnummer.

 

Daarom herhaal ook ik deze woorden nog maar eens in de hoop dit bewustzijn bij onze klanten te vergroten. Ik heb een aantal citaten uit de content is king speech gepakt om dit te verduidelijken. 

 

“Content is where I expect much of the real money will be made on the Internet, just as it was in broadcasting.” – Bill Gates 1996

 

Met de komst van commerciele televisie groeide de geldomloop enorm in de televisie-industrie. Zij gingen programma`s maken waar mensen graag naar kijken. Daaromheen verkochten ze advertenties.

In content marketing zou je kunnen zeggen dat je nu de informatie geeft die jou doelgroep wil lezen. Alleen je laat de advertentie achterwegen. Die hebben de mensen genoeg gezien de afgelopen jaren. Vandaag de dag willen mensen zichzelf overtuigen.

 

Eerst absorberen ze de kennis die ze nodig hebben, daarna verdiepen ze zich in het product of dienst. U bent dus de almachtige als u de publicist en niet de pusher (lees adverteerder) bent van deze kennis.

 

“…but the long-term winners were those who used the medium to deliver information and entertainment.” – Bill Gates 1996

 

Contentmarketing geeft geen resutaat van vandaag op morgen. Het heeft een aanloop nodig om succesvol te worden. Verspreiding en zichtbaarheid van de content zijn hierbij de belangrijkste peilers.

Blijf publiceren over het onderwerp waarover u uw klant wilt onderwijzen en uw wordt de almachtige.

 

“But the broad opportunities for most companies involve supplying information or entertainment. No company is too small to participate.” – Bill Gates 1996

 

Eén van de meest gehoorde argumenten van bedrijven. Wij zijn te klein of hebben geen tijd om dit te doen. Totdat ze zien wat het voor hen kan betekenen. Wij werken bij Increatie met z`n zessen en we publiceren 2 keer per week op ons blog.

Maandagmiddag is mijn schrijfmoment en daar komt niets tussen. Zo worden wij de…  

 

“But to be successful online, a magazine can’t just take what it has in print and move it to the electronic realm.”  – Bill Gates 1996

 

Content moet uniek zijn en geschreven voor het medium waar het voor bedoelt is. Het klakkeloos doorkopieren van teksten uit de bedrijfsfolder heeft nog nooit een nieuwe klant opgeleverd.

 

Internetgebruikes willen geserviced worden. Ze hebben een zoekbehoefte en willen zo snel mogelijk vinden. Uw content moet u inrichten op deze zoekbehoefte.

 

“If people are to be expected to put up with turning on a computer to read a screen, they must be rewarded with deep and extremely up-to-date information that they can explore at will.

They need to have audio, and possibly video. They need an opportunity for personal involvement that goes far beyond that offered through the letters-to-the-editor pages of print magazines.” – Bill Gates 1996

 

Zomaar iets schrijven om te scoren op zoekwoorden werkt om gevonden te worden. Maar de vraag is of dit ook de personen zijn waar u door gevonden wil worden.

 

Daarnaast interpreteert iedere doelgroep content op een andere manier. Vandaag de dag leest nog maar 20% van de mensen onder de 30 bijvoorbeeld een boek. Dus in veel gevallen is video of audio een beter medium om me te informeren / onderwijzen. Hoe aantrekkelijker je content is, hoe eenvoudiger hij geabsorbeerd wordt.

 

“Some content companies are experimenting with subscriptions, often with the lure of some free content. It’s tricky, though, because as soon as an electronic community charges a subscription, the number of people who visit the site drops dramatically, reducing the value proposition to advertisers. ” – Bill Gates 1996

 

Mensen vragen om lid te worden van je nieuwsbrief of iets anders is goed, maar maak het nooit dwangmatig. Laat het ook nooit te koste gaan van de relevantie van je content.

 

U wilt de mensen informeren. Als u dit goed doet worden ze vanzelf geintresseerd. U hoeft dan veel minder te doen om ze naar u toe te krijgen.

 

Those who succeed will propel the Internet forward as a marketplace of ideas, experiences, and products-a marketplace of content.

 

Bill Gates had heel erg gelijk toen hij zei dat internet een content markt zou worden. Alleen schreeuwen de marktkoopmannen niet, ze luisteren en onderwijzen de marktbezoekers.

 

Als u klanten wil werven met contentmarketing dan zou ik vandaag nog starten met publiceren. Communiceer met uw klanten en doelgroep. Luister naar de behoeftes en zorg dat u die content aanbiedt die u klant wil lezen. Want content is king, maar de publicist de almachtige.
Ewoud Budding
Ewoud Budding
Creative Director

Ewoud is oprichter van Increatie, webdesigner, bedenker van Apollo CMS en gelooft in contentmarketing als belangrijkste marketing instrument.

Reacties
0
Reageren
Naam
Email
Reactie

Website advies of een idee? Kom naar ons gratis spreekuur!

Eerstkomende plaats: Wanneer het u schikt!

Inschrijven