Content planning maken voor beginners.

23 Juli 2012
0
Content planning
 

Als eigenaar van een bedrijf dat zijn klanten online naar zich toe wilt halen is bloggen en content marketing één van de beste instrumenten die u kunt inzetten. Het creëert een hoop verkeer naar de website en helpt mee uw reputatie en naam te vergroten onder de doelgroep die u wilt aanspreken.

 

Om dit proces eenvoudiger en sneller te laten verlopen is het handig om een content planning te maken. Een content planning is een schematisch overzicht van onderwerpen waarover u wilt publiceren, wanneer, waar en waarom u dat gaat doen en hoe u er voor zorgt dat u die content publiceert waar u op gevonden wilt worden. Of liever gezegd nog, de content waar u klant u op wilt vinden. De meeste mensen plannen vaak een jaar vooruit.

 

Hieronder staat beschreven hoe een content planning gemaakt kan worden. Uiteraard is dit voor ieder specifiek bedrijf weer anders, maar het is een mooie instap om te beginnen.

 

Content planning: Waarover wilt u publiceren?

 

Net als uw bedrijf dient de content die u gaat publiceren een doel. En in het geval van content marketing wilt u niet het doel van uw salesafdeling dienen, maar het doel van uw klant. Uw klant is op zoek naar informatie en die wilt u hem bieden. Ga op zoek naar wat u klant van u wilt weten. Een manier hiervoor is bijvoorbeeld om de klachten van de klanten van uw concurrenten te lezen of fora of social media. Leg aan deze mensen uit hoe u dit probleem zou oplossen. Anderzijds kunt u natuurlijk Apollo CMS inzetten dit u adviseert over welke onderwerpen geschikt zijn voor publicatie.


Een simpele agenda begint met op te sommen welke gebeurtenissen er komend jaar voor de deur staan. Denk aan beurzen, productintroducties, evenementen, ontwikkelingen, lanceringen, jaargetijden, branche veranderingen of actualiteiten die zomaar ontstaan.


Het is aan te raden om uw planning hier omheen te plaatsen. U schrijft een artikel vooraf over wat u er van vindt, tijdens over uw ervaring en na wat u er voor u klanten van geleerd heeft.


In het volgende deel over content planning wordt er dieper in gegaan over het doel van de publicatie, de woorden waarop u gevonden wilt worden, wanneer en waar u de content gaat publiceren.

Ewoud Budding
Ewoud Budding
Creative Director

Ewoud is oprichter van Increatie, webdesigner, bedenker van Apollo CMS en gelooft in contentmarketing als belangrijkste marketing instrument.

Reacties
0
Reageren
Naam
Email
Reactie

Website advies of een idee? Kom naar ons gratis spreekuur!

Eerstkomende plaats: Wanneer het u schikt!

Inschrijven