INcreatie kerstkaart nu al 200.000 keer bekeken

18 December 2009
0
 

Wat begon als een grapje op maandagochtend vier weken geleden heeft zich ontwikkeld tot een groot succes. De door INcreatie bedachte kerstviral is ondanks de geringe strategisch en technische innovatie een groot succes gebleken  , en nog steeds.


Hieruit kunnen we concluderen dat de kracht van een viral in de creativiteit van de viral zit. In de vroegere leerschool van virals werd er altijd gesproken over de 4 g`s. Grof, geil, grappig en game. Deze begrippen werden gezien als de ingrediënten voor een succesvolle viral. 
Na het uitvoeren van het bovenstaande zou ik er hier twee woorden aan willen toevoegen. Onverwacht en actueel.

Onverwacht

Geef iets wat mensen totaal niet verwachten. Deze confrontatie daagt uit tot doorsturen.


Actueel

Actualiteiten werken. Mensen praten erover en hierdoor hebben ze een grotere behoefte om dit te delen.


De viral is op een hele eenvoudige manier geseed. Alleen naar vrienden en bekenden gemaild . Facebook, Hyves, Twitter en de doormail mogelijkheid hebben de rest van het werk gedaan.


Ons goede voornemen voor 2010: Meer van dit soort virals maken.

de beste wensen voor 2010 viral
Vincent Fabris
Vincent Fabris

Technisch Directeur

Vincent leest graag en heeft een passie voor techniek. Als technisch directeur is hij steeds op zoek naar technologisch hoogstandjes om Apollo CMS te verbeteren.






Reacties
0
Reageren
Naam
Email
Reactie

Website advies of een idee? Kom naar ons gratis spreekuur!

Eerstkomende plaats: Wanneer het u schikt!

Inschrijven