Kans 3: Eigen makelaarswebsites eerst.

23 Oktober 2012
0
Makelaarswebsites
 

Veel makelaars denken dat de consument alleen maar op Funda zoekt. En om deze reden geven ze veel te weinig aandacht aan de eigen website. Toch zou het logischer zijn om de content op uw eigen website meer aandacht te geven. En eigenlijk om twee redenen.

 

Eén


Funda zou als een doorgeefluik naar uw website moeten functioneren. Als een verleider. U geeft een fotografische inleiding op de woning. Bijvoorbeeld woonkamer, tuin en keuken. Vervolgens start u in de onderliggende tekst te vertellen over de fantastisch badkamer, slaapkamers en overige bijzonderheden aan de woning om de potentiële koper naar uw website te trekken.

 

Uiteraard kunnen zoekers op dit punt afhaken. Als zij dit doen is de interesse op dit punt al te laag om ooit tot een verkoop te komen.

 

Wanneer de bezoeker wel naar uw website doorgaat heeft u alle vrijheid om hem of haar veel beter te verleiden tot contact dan op Funda. Hier kan u laten zien waar u beter in bent dan uw concurrent. (Zie kans 1, wat is uw meerwaarde)

 

Of u kunt een directe chatlijn openen om vragen te laten stellen. Lijkt erg ingewikkeld en kostbaar, maar het tegendeel is waar. Daarnaast zijn er nog veel meer mogelijkheden om de potentiële koper te verleiden.

 

Twee

 

Daarnaast merken zoekers (ik ook) dat een groot gedeelte van het totale woningaanbod helemaal niet op Funda verschijnt. Dus genoeg reden om ook nog eens op de makelaarswebsites te shoppen. En op dit moment is er een zaak gaande over het voortrekken van NVM makelaars in de zoekresultaten overzicht op Funda.  

 

Genoeg reden voor makelaars om weer baas te worden over eigen content (dit is uiteindelijk uw waarde en niet die van uw brancheorganisatie) en de nadruk te leggen op de plek waar u zelf de meeste aandacht kunt geven. Uw eigen website.

 

Meer kansen ontdekken? Lees de volgende artikelen ook!

Kans 1: Wat is uw meerwaarde?

Kans 2: Niemand koopt een verkocht huis.

Kans 3: Eigen makelaarswebsites eerst.

Kans 4: Optimaliseer uw fotografie.

Kans 5: Zorg dat uw zoekfunctie geen beperkingen kent.

Kans 6: Plaats een contactmogelijkheid in gezichtsveld.


Ewoud Budding
Ewoud Budding
Creative Director

Ewoud is oprichter van Increatie, webdesigner, bedenker van Apollo CMS en gelooft in contentmarketing als belangrijkste marketing instrument.

Reacties
0
Reageren
Naam
Email
Reactie

Website advies of een idee? Kom naar ons gratis spreekuur!

Eerstkomende plaats: Wanneer het u schikt!

Inschrijven