Kansen op makelaarswebsites in onzekere tijden.

18 Oktober 2012
0
Makelaarswebsites
 

Het is onrustig in makelaarsland. Het mooie aan dit soort tijden is dat de markt zich opnieuw gaat uitvinden. Er worden nieuwe manieren van werken bedacht om processen te versnellen en verbeteren. Uiteraard gaat dit niet zonder slag of stoot, maar uiteindelijk brengt het vooruitgang.


Als internetondernemer en huizenzoeker volg ik de markt op dit moment nauwkeurig. En ja, ook ik ben onzeker over de aankoop die ik wil gaan doen. Door mijn actieve zoektocht op makelaarssites kom ik veel communicatieproblemen tegen waardoor veel makelaars mij als klant mislopen.


En dit is dan ook de reden waarom ik de komende dagen een reeks van 10 blogs ga publiceren waarin de kansen en mogelijkheden voor makelaars wil gaan benadrukken op internet. Enerzijds ontstaan als consument die op zoek is naar een leuk huis en bepaalde problemen ervaart, en anderzijds als internet ondernemer die al meerdere makelaarswebsites heeft ontworpen.

 

Kans 1: Wat is uw meerwaarde?

 

Het meest voorkomende probleem dat ik ben tegengekomen in de afgelopen weken: "Waarmee onderscheidt u zich van uw concurrent?" Dit is namelijk de reden dat ik klant bij u wil worden in een verkoop- of aankooptraject. Op bijna alle makelaarswebsites mis ik deze informatie. In een landelijk rapport van ABN AMRO wordt dit ook neergelegd als één van de grootste kansen om uw makelaarsbedrijf (en website als vertaling daarvan) nieuwe energie te geven.

 

Denk hierbij aan specialisaties als goedkope-energie-woningen of makelaar in  alleen maar appartementen. Het advies luidt dus: kies een niche (een specifiek onderdeel van de markt).  Kopers en verkopers zullen u als een expert binnen die niche gaan zien. U heeft een meerwaarde gecreëerd ten opzichte van uw concurrentie en vergroot uw verkoopmogelijkheden.

Meer kansen ontdekken? Lees de volgende artikelen ook!

Kans 1: Wat is uw meerwaarde?

Kans 2: Niemand koopt een verkocht huis.

Kans 3: Eigen makelaarswebsites eerst.

Kans 4: Optimaliseer uw fotografie.

Kans 5: Zorg dat uw zoekfunctie geen beperkingen kent.

Kans 6: Plaats een contactmogelijkheid in gezichtsveld.


Ewoud Budding
Ewoud Budding
Creative Director

Ewoud is oprichter van Increatie, webdesigner, bedenker van Apollo CMS en gelooft in contentmarketing als belangrijkste marketing instrument.

Reacties
0
Reageren
Naam
Email
Reactie

Website advies of een idee? Kom naar ons gratis spreekuur!

Eerstkomende plaats: Wanneer het u schikt!

Inschrijven