Tien redenen waarom je website niet werkt

24 Februari 2010
0
 

Je website levert niet op wat hij zou moeten doen? Hieronder 10 tips om erachter te komen waar dat aan ligt.

10 Je hebt de vriend van de zoon van de buurman ingehuurd.

Ok, je bespaart een paar euro`s. Al snel kom je erachter dat je hem heb betaald voor niets. Sterker nog, je zal je langzaam maar zeker gaan schamen voor je website. Je laat de URL van je visitekaartjes verwijderen en vertelt je klanten niet over je website.Uiteindelijk ben je niet alleen een paar honderd euro kwijt, maar laat je ook voor een lange periode de kans liggen om business te genereren met je website.
 

9 Je focust op zoekmachine optimalisatie zodat je voorbij gaat aan de communicatie

De laatste jaren zijn bedrijven zich veel bewuster geworden van het begrip zoekmachine optimalisatie. Op een netwerkborrel of andere zakelijke aangelegenheid wordt je ervan overtuigd om je website te gaan optimaliseren. Gevolg is dat de content van de website niet meer gaat over de inhoud maar of je scoort op de juiste keywords. Vraag jezelf af of die 500% bezoekersgroei ook 500% omzetgroei met zich mee heeft gebracht.
 

8 Je outsourced je webtraject naar het buitenland

Ook dit lijkt in eerste instantie een mooie geldbesparende oplossing. Helaas gebeurd vaak het volgende. Het communicatieproces verloopt stroef waardoor je niet in staat bent om het maximale resultaat te creëren. De telefoon wordt niet opgenomen wanneer je een vraag hebt en je voelt je onbegrepen. Daarnaast zal je uiteindelijk iets ontvangen wat een fractie is van wat je dacht dat je zou krijgen. 
 

7 Het webdesign is slecht

Als je het ontwerp van een website niet serieus neemt, hoe kan je dan van je klanten verwachten dat ze jou serieus nemen. De bezoekers komen op jouw website om overtuigd te worden van jouw product of dienst. Pak het aan of laat je potentiële klanten lopen?

6 Op de eerste pagina van je website staat geschreven: Enter website

Dat hebben ze net gedaan. En nu moeten ze weer klikken. Je zegt toch ook niet tegen een klant: Wilt u koffie en na ja te hebben gehoord, doe mij er ook maar één. Bedien een klant zo snel mogelijk van je beste informatie of dienst. Doe je het niet, laat je business liggen.
 

5 Het aantal pagina`s van je website kan je tellen op twee vingers

Content is het goud van het internet. Zoekmachine gebruikers zijn goudzoekers. Als je niet zorgt dat jouw goud eenvoudig vindbaar is dan laat je business liggen. Vertel over je vak, laat je passie spreken!
 

4 Je website is saai

Als je iemand niet kan interesseren in je product of dienst zal je het verliezen van je concurrenten. Daag bezoekers uit om meer je lezen en te bekijken. Uitdagende titels, aantrekkelijke visuals, herkenbaarheid en vooral een positieve uitstraling is de basis van een aantrekkelijke website. Probeer een soort van mysterieus effect te creëren waardoor mensen door willen lezen.
 

3 Je denkt dat je er met het huren van alleen een webdesigner bent

In 1994 zou dat misschien wel hebben gewerkt. Maar internet gaat tegenwoordig om meer. Als je een webdesign budget hebt zorg dan dat je dat uitsmeert over de volgende drie elementen: Eén derde voor ontwerp, één derde voor development en één derde voor marketing. Als je dit niet doet heb je straks een prachtige webite, maar zonder bezoekers.
 

2 Je website lijkt te veel op die van een ander

Door de komst van social media, Wordpress en andere gratis webstool is het mogelijk geworden om snel een website in elkaar te zetten. Je kiest een template en begint te schrijven. Of de inhoud goed of slecht is, veel mensen hebben jou website eerder gezien ,alleen dan met andere content erop. Er zit geen onderscheidend vermogen in je website en je bezoeker neemt je niet serieus. Je bounce rate op je converterende keywords zal boven de 60% liggen.
 

1 Je hebt geen doelstellingen geformuleerd

De meest gemaakte fout van allemaal. Je hebt niet van te voren voor jezelf vastgesteld wat je wil dat je bezoeker uiteindelijk doet. Waar wil je hem heensturen of wat moet hij beleven? Als je iets verkoopt zorg er dan voor dat het eenvoudig is om te kopen. Als je niet uit je website haalt wat je eruit wil halen, dan werkt je website niet.

Vincent Fabris
Vincent Fabris

Technisch Directeur

Vincent leest graag en heeft een passie voor techniek. Als technisch directeur is hij steeds op zoek naar technologisch hoogstandjes om Apollo CMS te verbeteren.






Reacties
0
Reageren
Naam
Email
Reactie

Website advies of een idee? Kom naar ons gratis spreekuur!

Eerstkomende plaats: Wanneer het u schikt!

Inschrijven