Universal search test op zoekfrase: webdesign haarlem.

2 April 2010
0
 

Universal search is het proces van Google dat er voor zorgt dat video, plaatjes, nieuws en andere onderdelen die geïndexeerd worden door elkaar worden weer gegeven na een zoekactie.

Het gaat er dus om dat wanneer u op een bepaalde zoekterm zoekt, u niet maar één pagina te zien krijgt over dat onderwerp, maar dat u een mix van resultaten te zien krijgt. Het uiteindelijk doel is dat deze mix allemaal onderdeel is van uw merk of bedrijf. U domineert dan de zoekmachine resultaten, waardoor de kans groot wordt dat u meer gaat verkopen.

Als webdesigner ben ik iedere dag bezig met de nieuwste zoekmachine ontwikkelingen van Google t.o.v. webdesign. In een goed webdesign wordt er namelijk rekening mee gehouden dat zoekmachines deze prettig indexeren, tenzij de pagina een virale verspreidings doelstelling heeft.

Tegenwoordig is de optimalisatie van alleen de keywords als bijvoorbeeld webdesign haarlem in uw pagina niet meer voldoende. Ook de sociale netwerken beginnen een wezenlijk onderdeel te worden binnen de zoekmachine optimalisatie. Of zoals veel SEO specialisten zeggen, zoekmachine marketing.

Daarom ga ik een test doen met de zoekwoorden webdesign Haarlem. Mijn doel is ervoor te zorgen dat INcreatie op deze zoekwoorden op meerdere posities op de eerste pagina van Google terug gaat komen. Dus een tekst, een filmpje, een foto, een nieuwsbericht en een realtime searh resultaat vanuit Twitter.

Ik heb hiervoor het volgende filmpje gemaakt en daar als titel webdesign haarlem aan gegeven. Ook in de tags heb ik de woorden webdesign haarlem laten terugkomen. Het doel is nu dat het onderstaande filmpje te voorschijn komt als er op webdesign haarlem wordt gezocht.

Daarnaast heb ik op alle cruciale plekken binnen ons youtube kanaal de zoekwoorden webdesign haarlem toegvoegd. Dit is meer om de normale zoekmachine resultaten te ondersteunen.

Met een week of twee zal ik op dit blog laten weten wat het resultaat van deze actie is geweest. Daarnaast ben ik op zoek naar mensen die al hebben geëxperimenteerd met de universal search en die bereid zijn de resultaten hiervan te delen. Tot over twee weken.

 

Vincent Fabris
Vincent Fabris

Technisch Directeur

Vincent leest graag en heeft een passie voor techniek. Als technisch directeur is hij steeds op zoek naar technologisch hoogstandjes om Apollo CMS te verbeteren.






Reacties
0
Reageren
Naam
Email
Reactie

Website advies of een idee? Kom naar ons gratis spreekuur!

Eerstkomende plaats: Wanneer het u schikt!

Inschrijven