Kans 2: Niemand koopt een verkocht huis.

19 Oktober 2012
0
verkochte huizen
 

Veel makelaarswebsites zijn gevuld met woningen die verkocht of verhuurt zijn. Hoeveel consumenten zijn hierin geïnteresseerd? Bent u ooit wel een naar een winkel gegaan om iets te gaan kopen dat uitverkocht is? Dit is in mijn ogen te veel denken vanuit de hersenen van een makelaar.

 

Ik snap wel waarom u dat doet. U wilt laten zien dat u wel mee doet in de markt en successen heeft behaald in moeilijke tijden. Maar volgens mij volstaat dat met te laten zien hoeveel woningen u in de afgelopen periode heeft verkocht of verhuurt.

 

Bijvoorbeeld: Makelaar X heeft tot oktober 2012 193 huizen verkocht.

 

Dit is duidelijker leesbaar en creëert vooral geen teleurstelling. Er is niets vervelender dan te zien wat je wilt hebben en er vervolgens achter te komen dat het niet meer leverbaar is.

 

Verplaats u dus in de hersenen van uw potentiële koper. Wat wil hij of zij hier zien. Waar is hij in geïnteresseerd? Wat is de identiteit van deze persoon? Leeft hij milieubewust of wil hij luxe? Dat zijn de redenen waarom potentiële kopers contact met u op zullen nemen.

 

Een potentiële koper is alleen maar geïnteresseerd in het huis dat u hem of haar wel kan bieden en wat de staat van het huis is. Niet wat u hem of haar niet meer kan bieden.

Meer kansen ontdekken? Lees de volgende artikelen ook!

Kans 1: Wat is uw meerwaarde?

Kans 2: Niemand koopt een verkocht huis.

Kans 3: Eigen makelaarswebsites eerst.

Kans 4: Optimaliseer uw fotografie.

Kans 5: Zorg dat uw zoekfunctie geen beperkingen kent.

Kans 6: Plaats een contactmogelijkheid in gezichtsveld.


Ewoud Budding
Ewoud Budding
Creative Director

Ewoud is oprichter van Increatie, webdesigner, bedenker van Apollo CMS en gelooft in contentmarketing als belangrijkste marketing instrument.

Reacties
0
Reageren
Naam
Email
Reactie

Website advies of een idee? Kom naar ons gratis spreekuur!

Eerstkomende plaats: Wanneer het u schikt!

Inschrijven