Capella Amsterdam

Voor Cappella deden we een redesign van de corporate identity
en bouwden we een webshop, website en cms.

Cappella Amsterdam

fase 1

Concept & Strategie

webdesign

Muziek staat centraal bij Nederlands grootste kamerkoor. Rond dit onderwerp creëerde wij een strategie waarbij ook gekeken is naar commerciële mogelijkheden.

De concertagenda staat centraal

Tijdens de eerste brainstormsessie werd al heel snel duidelijk dat de kaartverkoop het belangrijkste onderdeel voor de website moest worden. Uiteindelijk zijn het de `fans` die commerciële inkomsten genereren voor Cappella Amsterdam.

internet marketing

Steun ons

Door wegvallende subsidies zijn veel culturele instellingen in Nederland afhankelijk geworden van `vrienden`. Oftewel, mensen die Cappella Amsterdam een warm hart toedragen en daarom een jaarlijkse bijdragen willen leveren aan het kamerkoor. Dit idee vormde de tweede doelstelling voor de website.

internet marketing

Seizoenbrochure aanvragen

Als kamerkoor is het belangrijk om je `fans` te blijven informeren. Traditioneel werd er ieder jaar een seizoensbrochure uitgegeven en trouw naar de `fans` opgestuurd. Wanneer je dit echter online aanbiedt en alleen de mensen stuurt die hem willen hebben, dan snij je in de kosten en krijg je een beter beeld van de doelgroep.

content marketing

CD`s verkopen

Als er CD`s aanwezig zijn, waarom zou je ze dan zelf niet verkopen via het internet. Increatie adviseerde Cappella Amsterdam om een webshop te nemen en het volledige assortiment hierin aan te bieden en beluisterbaar te maken. Hierdoor weet een liefhebber wat hij koopt.

internet marketing

fase 2

Wireframing

Nadat de doelstellingen waren geformuleerd zijn wij deze voor Cappella Amsterdam gaan vertalen naar een website. Dit doen we door middel van wireframing. De hoogste prioriteiten krijgen de hoogste plek op de website zodat deze goed bekeken kunnen worden.

webdesign

Altijd tickets kunnen kopen

Om de doelstelling `de concert agenda staat centraal` te realiseren zorgde we er in de wireframes voor dat de concert agenda op alle pagina`s terugkomt. Hierdoor wordt de kans op kaartverkoop vergroot doordat de gebruiker deze agenda altijd ziet.

webdesign

Muziek moet je horen

Cappella Amsterdam maakt muziek en daarvoor is het belangrijk dat gebruikers dit kunnen horen. Daarom ontwierpen we de website zo dat zowel in de webshop als bij de concerten de muziek beluisterd kan worden.

internet marketing

Cross selling in de webshop

Cross selling betekent dat je gebruikers een alternatief aanbiedt op het moment dat ze naar een product kijken. Dit heeft als voordeel dat je meer omzet kan genereren omdat gebruikers niet zelf na hoeven te denken over de alternatieven. Deze manier van verkopen pasten we toe in de webshop van Cappella Amsterdam.

content marketing

fase 3

Webdesign

Webdesign gaat over het functioneel en mooi maken van een website. Het functioneel maken gaat erover dat er door middel van kleur een functie kan worden duidelijk gemaakt. Het mooi maken gaat erover dat je de gebruiker de optimale beleving van het kamerkoor geeft.

internet marketing

Kleur

In het webdesign van Cappella Amsterdam gebuikte wij de kleur turquoise. Dit was een specifieke wens van de opdrachtgever. De bruine tinten in de knoppen zijn een afgeleide van de oude huisstijl kleuren.

webdesign

Knoppen met opvallende kleuren

Wanneer je opvallende kleuren gebruikt in webdesign heeft dit een functie. Het helpt de gebruiker zien wat belangrijk is en wat niet. Daarnaast zorgt het ervoor dat de gebruiker intuïtief met de website om zal gaan. Of misschien iets minder intuïtief dan hij zelf denkt. De knoppen brengen de gebruiker waar wij hem willen hebben.

internet marketing

fase 4

Webdevelopment

Cappella Amsterdam wilde graag muziek middels het Apollo CMS kunnen plaatsen op haar website. Daarop werd Apollo CMS uitgebreid met de muziekmodule.

Koppeling met Apollo CMS

Iedere klant heeft specifieke wensen voor zijn content management systeem. Belangrijk is dat alleen dat in een content management systeem actief is waar de gebruiker mee werkt. Speciaal voor Cappella Amsterdam bouwde Increatie de muziek module. Hierdoor kan Cappella Amsterdam nu zelf haar muziek integreren.

content marketing

Webwinkel

Voor Cappella Amsterdam integreerden we een webshop. Ons in huis gebouwde webwinkel waarin de gebruikersvriendelijkheid centraal heeft gestaan bij de ontwikkeling. Order management, afrekenen middels ideal en voorraadbeheer behoren tot de standaard opties.

internet marketing