Goudsmid Marijke Mul

Herpositionering van goudsmid met koninklijke klanten.

Marijke Mul
Heel erg bedankt en ik zie uit naar de verdere samenwerking
Marijke Mul - Goudsmid juwelier

fase 1

Onderzoek

webdesign

Sommige bedrijven doen zulke speciale opdrachten dat ze bijna vergeten te laten zien wie ze zijn. Voordat wij startte met Marijke was de communicatie altijd gericht op haar bedrijf, nooit op haar zelf.

Laat zien wie je bent

Marijke Mul ontwierp de rammelaar van prinses Amalia en was ooit de jongste goudsmid van Nederland. Dit zijn eigenschappen die een bedrijf of persoon uniek maken. Deze feiten waren voor Increatie de rede om Marijke te adviseren om de communicatie rond haar persoon te maken.

webdesign

Aanwezig worden binnen social media

Twitter en Facebook zijn uitstekende kanalen voor personal branding. Je kan er de dialoog aan gaan met geïnteresseerden en daarnaast heel duidelijk laten zien wie je bent. Marijke Twittert, Facebookt en blogt en dat maakt haar een `online` autoriteit als goudsmid.

internet marketing

fase 2

Wireframing

Nadat de strategie voor Marijke Mul was bedacht moest deze vertaald worden naar een website. Hierbij is het belangrijk dat er goed wordt nagedacht over waar wat wordt neergezet en waarom. Fase twee begon daarom ook met het schetsen van de producten.

Schetsen van de pagina's

Nadat we de doelstellingen voor Marijke Mul helder hadden geformuleerd zijn we gestart met schetsen. De schetsen zijn puur een schematische indeling van de pagina. Een schets is bijna nooit definitief. In het webdesign proces komen er vaak weer nieuwe ideeën die het verdienen om uit te proberen.

internet marketing

Productpresentatie groot en veel detail

De kracht van een juweel zit in de schoonheid ervan. Dit moet dan ook heel erg duidelijk zichtbaar zijn op de website. Des te beter beleeft de gebruiker wat voor een producten Marijke maakt en verkoopt. Vandaar de grote productpresentatie binnen de verschillende productgroepen.

webdesign

 Anderen over Marijke

Online positioneren is tegenwoordig een dialoog. Roepen dat je goed bent en hopen dat je klanten dat geloven werkt in de hedendaagse online wereld niet meer. Daarom maakte we op de homepage van Marijke een onderdeel waarop haar klanten, tevreden of niet, een reactie kunnen plaatsen over de aangekochte werkzaamheden. Hierdoor wordt de beleving van de goudsmid veel helderder.

internet marketing

Agenda

Naast haar online aanwezigheid organiseert Marijke tegenwoordig allerlei evenementen. Denk bijvoorbeeld aan het slijpen van diamanten. Een bijzonder evenement voor iedere juweel liefhebber. Daarom integreerde wij ook een agenda op haar homepage om mensen direct op de hoogte te stellen van deze evenementen.

webdesign

fase 3

Webdesign

internet marketing

Call to action en AIDA

AIDA is de aloude reclameformule. (Attention, Interest, Desire, Action) In goed webdesign wordt deze formule ook gebruikt. Zie de weg die de ogen afleggen als ze naar het scherm kijken. Het begrip Call To Action past dan volledig in het AIDA model.

webdesign

Koninklijke sfeer

Als je de Koninklijke familie tot de klantenkring mag rekenen dan is het belangrijk dat mensen dat ook beleven als ze op de website komen. In overleg met Marijke kozen we ervoor om een chique gevoel op te wekken. Goud en zwart zijn de basiskleuren hiervoor.

internet marketing

fase 4

Webdevelopment

Iedere op maat gemaakte website heeft unieke eigenschappen. Deze werden door de developers van Increatie geïnventariseerd en vervolgens geïmplementeerd.

Koppeling met Apollo CMS

Alle klanten van Increatie worden aangesloten op het In content management systeem. Dit wordt zo ingericht dat alle functionaliteiten voor de klant erin zitten. Alles wat de klant niet wil gebruiken is ook niet zichtbaar. Deze manier van werken realiseert de ultieme gebruikerservaring.

webdesign

Koppeling met Twitter

Omdat sociaal media erg belangrijk is voor Marijke Mul integreerde wij Twitter in haar website.

internet marketing

Doorlopend onderhoud

Een website is nooit af. Via het IN ticketsysteem geeft Marijke wekelijks haar uitbreiding of probleempjes door. Deze worden direct opgepakt en voor haar verwerkt. Hierdoor verliest ze zo min mogelijk tijd met het onderhoud of de uitbreiding op haar website.

webdesign