Apparatuurverzekering.nl

Voor deze klant hebben we er voor gezorgd dat de gebruiker snel en intuïtief een verzekering kan afsluiten.

webdesign apparatuurverzekering

Men verzorgde niet alleen het webdesign maar dacht mee over de inhoud en de marketingaspecten. Er werd serieus en enthousiast met ons meegedacht, vragen werden snel en vakkundig beantwoord. Inmiddels groeit het aantal verzekerden gestaag en ontvangen wij veel complimenten over de heldere en pragmatische opzet van onze site.

Kick Pullen - Directeur DSV Assuranti├źn

fase 1

Onderzoek

Iemand die een verzekering gaat afsluiten wil weten wat de premie is die hij of zij gaat betalen. Meer niet. Dit was de uitgangssituatie voor het ontwerp van apparatuurverzekering.nl.

Ingewikkeld proces inzichtelijk maken


Het afsluiten van een apparatuurverzekering is een vrij omslachtig proces. Het is daarom erg belangrijk om de gebruiker aan de hand te nemen in dit proces.


Increatie stelde zich het doel om de applicatie zo intuïtief mogelijk te maken. Zodat de gebruiker zo snel mogelijk bij zijn doel is.

fase 2

Wireframing

Call to actions voor doelstellingen

Voordat een gebruiker een verzekering afsluit wil hij weten wat de premie is. Daarom plaatste Increatie linksboven (belangrijkste plek op een website omdat deze altijd in een F wordt gelezen) de `call to action` premie berekenen. Wanneer een gebruiker dit heeft gedaan wordt hij direct doorverwezen naar het verzekering afsluitingen proces.

Call to action premie berekenen

Een verzekering afsluiten doe je in stappen.

Binnen deze module is het erg belangrijk dat de gebruiker aan de hand wordt meegenomen. Als je `m niet laat weten wat hij moet doen op welke plek is kans groter dat hij afhaakt. Hier is geen opdrachtgever blij mee. Daarom integreerden we zogenaamde `afsluithandvat`. Een overzichtelijke balk die de gebruiker toont in welke gedeelte van het afsluitingsproces hij zich bevindt.


Heldere omschrijving voor de knoppen.

Op veel websites staan nog steeds knoppen als lees meer, volgende of een andere generieke term. Bij alle webprocessen is het heel erg belangrijk om duidelijk te communiceren wat een knop doet. Voor apparatuurverzekering hebben we bij alle knoppen heel duidelijk gecommuniceerd wat hij doet voor de gebruiker. Zo komt hij nooit voor verrassingen te staan en is de angst om iets fout te doen weggenomen.


Call to action heldere omschrijving

fase 3

Webdesign

Bij webdesign gaat het erom dat de gebruiker doet wat onze opdrachtgever van hem verwacht. Daarnaast moet alles er natuurlijk ook mooi uitzien.

De kleuren van DSV Assurantiegroep

Voor het webdesign van apparatuurverzekering.nl werkten we met de kleuren van DSV Assurantiegroep. Dit om de herkenbaarheid van het merk DSV Assurantiegroep te blijven waarborgen.

webdesign